10.2.07

 

André ... bedankt?!

Dit lijkt me niet de aangewezen plek om (ook) een uitgebreid commentaar te geven op het door het vrolijke trio 'André, Jan Peter en Wouter' gepresenteerde coalitieakkoord. Veel mooie woorden en gepolder in de ruimte, eerst maar 'ns afwachten.

Wel werd mijn enthousiasme aangewakkerd door een zinnetje ergens onderaan op pagina 34: 'Coffeeshops bij scholen worden gesloten'. Afgelopen woensdag viel in Het Parool te lezen dat dit niet zomaar een zinnetje is. Nee, Amsterdams ChristenUnie Kamerlid Joël Voordewind wil helemaal niets weten van juridische moeilijkheden om coffeeshops rondom scholen te weren: het coalitieakkoord is daar toch duidelijk over?!

Laat ik nu net vorige week op dit weblog een stukje hebben geschreven over het abnormaal grote aantal coffeeshops in De Baarsjes, en de lastige opgave om dit aantal te verminderen .... urenlang hebben we met de fractie gebrainstormd over hoe we 'iets' aan die overload aan coffeeshops en de negatieve effecten ervan zouden kunnen doen. Gewoon sluiten dus, vindt het nieuwe kabinet blijkbaar. Ik moet het nog steeds zien, maar de VVD in De Baarsjes (en vast ook onze stadsdeelvoorzitter) zal het het kabinet in ieder geval houden aan deze belofte.

Tja, de ChristenUnie is nou niet bepaald mijn club. Belangrijke standpunten stuiten me tegen de borst en ik juich dus niet bepaald voor de regeringsdeelname van zo'n partij. Maar goed, een geluk bij een ongeluk is ook niet weg!

Daarom kijk ik hoopvol naar boven en fluister: André ... bedankt ..

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?