6.2.07

 

Zwaar teleurgesteld....

Met de klinkende overwinning van Ajax en de terugkeer van Edgar Davids nog in mijn hoofd, zat ik afgelopen zondagavond tevreden voor de buis. Een fractiegenoot had me laten weten dat KRO's Reporter die avond deels over de Westermoskee zou gaan. Kijken dus.

Nu was de sfeer rondom de Westermoskee al danig bekoeld, tijdens de reportage volgde het absolute dieptepunt. Een geheim contract werd getoond tussen Manderen BV en de (als conservatief bekend staande)Duitse tak van Milli Görrüs, waarin staat dat de aandelen van de Westermoskee zo snel mogelijk moeten worden overgedragen aan de Duitse moedervereniging. Een contract uit november 2005 dat nota bene was ondertekend door Uzeyir Kabaktepe, de man die de liberale koers van Milli Görrüs in Noord-Nederland mede had uitgezet.

Ontluisterend om te merken dat het stadsdeel al die tijd niets wist van dit contract. Milli Görrüs heeft wat uit te leggen en heeft voor nu in ieder geval al haar integriteit en betrouwbaarheid verloren. Ik voel me ook persoonlijk beroerd als ik terugdenk aan de goede contacten die wij met het moskeebestuur van Aya Sofya hebben opgebouwd.

Datzelfde moskeebestuur gooit hiermee waarschijnlijk ook voor haar eigen achterban de deuren dicht. Duizenden Turkse moslims in Amsterdam West staan nu met lege handen en krijgen niet hun moskee. Bovendien krijgen wij nu al reacties in de kroeg en op straat zoals 'Zie je nou wel! Die club was niet te vertrouwen'. Alleen maar verliezers, lijkt het op dit moment.

Vanavond stellen wij als VVD fractie vragen over de relatie van het dagelijks bestuur met Aya Sofya (is er nog enige vertrouwensbasis?), de status van het 'geheime contract' en van het convenant na alle ontwikkelingen. Zie ook op www.vvddebaarsjes.nl

Wordt vervolgd

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?