9.6.07

 

Paspoort naar je toekomstdroom

Afgelopen week was ik in de Meervaart in Osdorp voor een bijeenkomst over Koers Nieuw West, een programma van de gemeente om stadsdelen in Nieuw West een positieve injectie te geven.

Als deelraadslid is het goed om je zo nu en dan te laten inspireren door dit soort bijeenkomsten. En ik moet zeggen: aan inspiratie geen gebrek! Zo sprak ik met enkele vrijwilligers van de Weekendacademie, Vangnet en De Slinger.

Ik volgde een workshop van Mohamed Chaara (bekend als acteur, o.m. in Shouf Shouf Habibi) die een lesprogramma heeft ontwikkeld voor basisscholen: paspoort naar je toekomstdroom. In vier lessen leert Mohamed de kinderen meer over hun identiteit, opvallende feiten over de Tweede Wereldoorlog, wereldreligies en culturen, afgesloten met een actie voor een goed doel ergens op de wereld waarbij kinderen klusjes opknappen voor buurtbewoners. Het idee achter het lesprogramma is dat kinderen een beeld krijgen van hun toekomstkansen en worden geprikkeld om hard te werken zodat ze hun droom kunnen waarmaken. Mohamed spreekt ook met de ouders, om hun bekend te maken met zijn methode en ze aan te moedigen om hun kinderen te stimuleren.

De energie die Mohamed uitstraalt als hij over het project vertelt, spat er van af. Ik kan me goed voorstellen dat hij met zijn vlotte babbel zo’n groep kinderen en hun ouders voor zich wint. Bovendien kreeg ik door deze leuke middag zelf ook een positieve injectie!

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?