13.9.07

 

Verdonk exit, en nu?

Wat een nare dag vandaag voor mijn partij, de VVD. Een persoonlijk drama voor Rita Verdonk, maar wel iets dat je van mijlenver zag aankomen. Wat nu? Dat is de grote vraag.

Ik steun de beslissing van Rutte volledig. Een fan van (de stijl van) Verdonk ben ik nooit geweest, laat dat duidelijk zijn. De komende weken en maanden zal het echter door deze actie nog onrustig blijven. Zeker als er peilingen komen waarin een 'lijst Verdonk' meedoet en waarin de VVD veel zetels verliest. Ik ben benieuwd wat er aanstaande zaterdag gebeurt tijdens de ledenvergadering in Veldhoven.

Ik denk persoonlijk dat er inhoudelijk weinig tot niets aan de VVD verandert. Ook zonder Verdonk in de gelederen. De uitdaging is om de kiezers hiervan te overtuigen. Mark Rutte toonde zich vanavond -als het gaat om deze missie- strijdvaardig. Maar zijn eigen positie staat ook ter discussie. Hopelijk is de crisis van korte duur, en komt er eindelijk rust in de VVD. De tijd zal het leren.

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?