25.12.07

 

Kaarsjes in De Baarsjes: fijne kerst

Ieder jaar is het weer de vraag: gaan we wel of niet naar de kerk? Juist daarom voelde ik me aangesproken door de breed verspreide flyer van de Jeruzalemkerk, die alle buurtbewoners uitnodigde voor een 'zinvolle viering voor mensen van nu'. Goed stukje marketing van deze kerk. Ook mijn vriendin, net geland op Schiphol, wilde wel een kerk opzoeken en dus gingen we maar.

Ik kan niet anders zeggen dat het een bijzondere viering was in een van de mooiste gebouwen in de buurt: met veel kaarsjes, gospelzang, muziek, een persoonlijke preek, een moderne uitleg van het kerstverhaal en zelfs fragmenten van U2 zanger Bono geprojecteerd op de muur. Met na afloop nog een kopje koffie op het Jan Maijenplein, rondom de vuurkorf met andere buurtbewoners.

Leuk om kerstavond in De Baarsjes mee te maken (mijn eerste keer). Nu gaan we dan maar snel de familie opzoeken. Fijne kerstdagen!

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?