17.2.08

 

Praktisch en persoonlijk

Nog niet zo lang geleden heb ik met mijn fractiegenoten een zondagmiddag terug gekeken op het afgelopen jaar en hebben we onze politieke speerpunten voor het komende jaar bepaald. We proberen dat altijd op een andere locatie in het stadsdeel te doen. Dit keer was dat het Buurtpunt in de Vasco da Gamastraat.

Het ging die middag ook over een nieuwe taakverdeling, noodzakelijk omdat zowel Miranda Joziasse als ikzelf binnenkort onze zetels opgeven. Miranda gaat, na zo’n zes jaar actief te zijn geweest in de deelraad, verhuizen naar Almere. Een flinke aderlating. En ik ga De Baarsjes dus ook verlaten. Soms moet je keuzes en afwegingen maken. Mijn vriendin studeert momenteel in Montréal (Canada) en dat is natuurlijk niet ideaal als je een relatie hebt. Ik heb besloten om voor minimaal een jaar bij haar in Canada te gaan wonen. De liefde kan zelfs de lokale politiek in De Baarsjes relativeren, zullen we maar zeggen…. Op afstand zal ik betrokken blijven bij de ontwikkelingen in het stadsdeel. Net zoals onze vorige fractievoorzitter Marco Bogers en Laurens Kalhorn dat nog steeds zijn.

Als Miranda en ik de fractie eind maart verlaten, zullen Gertjan Neerhof en Anton Masteling onze zetels innemen. Kortom: een nieuw team, met Tamara Serno als nieuwe fractievoorzitter. Naast Jeroen Smits, zal ook Arvid Littwin duo-raadslid worden. Het is niet leuk om de VVD en de buurt te gaan verlaten. Ik zal daar -als het zover is- meer woorden aan wijden. Zeker is, dat mijn fractiegenoten de komende tijd met veel energie en succes zullen doorgaan. Op een praktische en persoonlijke manier politiek bedrijven in de buurt, dat was en is iets waar we voor staan. Hoe moeilijk het ook is, met een fractie waarin iedereen een drukke baan of studie heeft.

Tijdens de bewuste zondagmiddag in het buurtpunt kwam die praktische kant weer eens naar voren. Precies na zijn betoog over schone straten, merkte Arvid op dat iemand ‘illegaal’ stoelen en ander grofvuil op de stoep aan het opstapelen was. Voordat ik het wist, stonden hij en Miranda al buiten met de boosdoener te praten, die ietwat geschrokken zijn stoelen weer naar binnen begon te halen! Een ander voorbeeld is de VVD taart, die onze wethouder Mirjam Smeels op Valentijnsdag bezorgde bij kunstenaarscollectief Meneer de Wit, nadat daar al voor de tweede keer in korte tijd was ingebroken.

Deze maand hebben we ook een flyer uitgebracht. Om bewoners te laten weten dat we niet stilzitten. Vaak krijg je als politicus het verwijt dat je ‘alleen maar met de verkiezingen zichtbaar bent’. Onderling hebben we de wijken verdeeld en zelf de foldertjes deur-aan-deur bezorgd. Een hele opgave met al die trappen en portieken. En natuurlijk af en toe een praatje maken op straat. Of zoals enkele oplettende fractiegenoten deden, de politie bellen omdat ze dachten een wietplantage te hebben ontdekt!

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?