26.3.08

 

De laatste ...

Tja, dan is nu toch echt het moment van afscheid gekomen: mijn drieëntachtigste en laatste blog in De Baarsjes. Voorlopig tenminste.

Gisteren hebben Miranda Joziasse en ikzelf onze laatste raadsvergadering beleefd. Na de hondenpoep, parkeernota en enkele moties over luchtkwaliteit en bomenkap was ‘ons agendapunt’ aan de beurt.

Als ik terugkijk op de afgelopen twee jaar, heb ik enorm veel geleerd en beleefd als locaal politicus. Samen met fractiegenoten, andere politici en actieve bewoners: allemaal mensen met hart voor de buurt! En dat in een stadsdeel als De Baarsjes, een plek met zoveel kansen en uitdagingen. Ik ben er trots op dat ik daar een kleine bijdrage aan heb mogen leveren. En vind het daarom des te jammer om nu al weg te gaan. Zoals stadsdeelvoorzitter Arco Verburg gisteravond zei: de liefde is in ieder geval een mooie reden!

Miranda en ik hadden zelf het een en ander voorbereid met cadeautjes voor andere fracties, het Dagelijks Bestuur en de griffie. Na onze toespraakjes en mooie woorden van andere partijen, volgde nog een enorme verrassing. Onze fractiegenoten van de VVD hadden een lied gemaakt voor ons, op de wijze van ‘kleine jongen’ van André Hazes. Een karaoke-CD werd gestart en uit volle borst zongen ze onze laatste minuten als raadslid vol! Een geweldig gebaar … en ja, wel een beetje kippenvel.

Deze blog heeft de afgelopen jaren een belangrijke rol gespeeld in mijn werk als politicus. Ik heb ‘m met veel plezier bijgehouden en jullie reacties altijd erg gewaardeerd. Per morgen woon ik echter in een andere buurt (le Plateau) in een andere stad (Montréal) in een ander land (Canada).

Ik blijf op afstand wel betrokken bij de VVD in De Baarsjes. En de fractie zal doorgaan met een nieuwe blog, waarop ik ook zo nu en dan mijn belevenissen in Canada zal delen. Jij wordt ook aangemeld voor deze nieuwe blog. Mocht je dit liever niet willen, stuur dan even een mailtje naar
vvddebaarsjes@hotmail.com

Au revoir!
Tom

Comments:
test
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?