23.12.09

 

Prettige kerstdagen!


Vanavond was ik uitgenodigd voor een kerstborrel in de Hoofdweg. Actieve buurtbewoonster Jill Ford had -evenals enkele andere bewoners in De Baarsjes- gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een kerstboom aan te vragen bij het stadsdeel, inclusief een klein budget voor een buurtbijeenkomst bij die kerstboom. Een leuk initiatief!

Na mijn werk ging ik er even langs. Er stond al een groepje rond een vuurkorf chocomel of glühwein te drinken, de kerstboom mooi opgetuigd, kerstmuziek klonk uit een kleine CD speler, kinderen renden rond en Jills dochter Liesbeth bood iedereen, inclusief voorbijgangers een (halal;) kippenpootje aan. Iemand had vannacht nog geprobeerd de kerstboom mee te nemen, maar de die was door een medewerker van het stadsdeel gelukkig stevig vastgezet in de stoep!

Het was ijskoud, maar er was de warmte van de vuurkorf, de glühwein en de lachende buren uit alle windstreken. Op een gegeven moment realiseerden we ons dat er -hoe bescheiden deze kerstviering ook was- toch wel tien verschillende landen vertegenwoordigd waren. Ik kreeg er een heerlijk kerstgevoel van.

Namens de VVD West, wens ik jullie hele prettige kerstdagen.
Geniet ervan en neem de tijd voor familie en vrienden!

Tom

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?