11.6.10

 

De grootste! .... en nu?

Voor het eerst in de geschiedenis van mijn partij, werd deze afgelopen woensdagnacht de grootste partij in de Tweede Kamer. Een historisch moment, en een geweldig feest! Ik mocht erbij zijn in de grote feesttent aan het strand in Scheveningen. De sfeer zat er vanaf het begin al goed in en dat kwam echt niet alleen door de gratis drank en vele bitterballen;) Bekenden uit heel het land, en ook veel Amsterdamse VVD'ers waren naar Scheveningen gekomen. We voelden aan dat dit weleens de grote avond kon worden. En dat werd het dus ook, al duurde het erg lang. Na enkele zenuwslopende uren, waarin de PvdA en VVD nek aan nek op 31 zetels uitkwamen, kwam de teller van de PvdA niet verder dan 30. De tent ontplofte! Iedereen vloog elkaar in de armen en ik schoot even vol.... Ik ben ooit lid geworden van de VVD in de periode dat Bolkestein de partij tot grote hoogte bracht. Daarna heb ik veel campagnes, maar helaas weinig glorieuze uitslagen mogen meemaken. We kwamen van ver dit keer, dus dan voelt zo'n zege des te beter.

Mark Rutte klom het podium op en claimde de overwinning, waarna iedereen nog even losging op de dansvloer. Team West had nog een eigen feestmoment, toen twee van mijn fractiegenoten -zoals beloofd na een overwinning- een frisse duik namen in de zee! Moe maar voldaan verliet ik om een uur of 5 de tent met in mijn kielzog .. Mark Rutte en Ivo Opstelten. Ik geloof dat ik met schorre stem nog een 'gefeliciteerd' of 'bedankt' stamelde en schudde beide heren de hand. Het glunderende gezicht van Opstelten: onbetaalbaar!

Maar nu is het 'back to reality' en wacht Mark Rutte de moeilijke opgave om een kabinet te vormen. Toen we woensdagnacht dolblij op het strand stonden, hield de monsterzege van de PVV, 200 meter verder op de Scheveningse pier, stiekem even mijn aandacht vast. Om zo'n signaal van de kiezer, van 9 naar 24 zetels, kan niemand heen .... Persoonlijk heb ik grote problemen met het programma van de PVV en vele VVD'ers met mij. Mark Rutte zal dus zwaar op de proef worden gesteld om een tweedeling in Nederland én in de VVD te voorkomen.

Comments:
Er zijn maar drie opties en die zijn alledrie knap lastig en ongewenst. Welke is de minst slechte? Ga er maar aanstaan.
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?