3.7.10

 

Een mooie week, we zijn door!

Voor de verandering eens een verslagje met foto’s van mijn afgelopen week. Zondagavond was de jaarlijkse BBQ van de VVD Nieuw-West met een hoge opkomst van vooral Amsterdamse VVD’ers. Leuk om bij te praten, bijvoorbeeld met collega-fractievoorzitter Michèl Tromp. Maar ook weer een aantal nieuwe mensen ontmoet die zich aansluiten bij de VVD.

Maandag heb ik na een halve werkdag met vrienden Nederland-Slowakije gezien in café Sportpark aan de Jan van Galenstraat. Lang naborrelen was er niet bij, omdat we ’s avonds fractie-overleg hadden met VVD Team West, de laatste voor de zomer! Na de laatste raad op 6 juli begint namelijk het zomerreces.

Dinsdag was een drukke dag bij projectorganisatie A15 Maasvlakte-Vaanplein in Rotterdam waar ik voor drie dagen per week ben ingehuurd als omgevingsmanager. Na het werk de snelle trein genomen en meteen doorgegaan naar het stadsdeelkantoor aan het Bos en Lommerplein voor een politieke avond. Ik moest de sessie over de ‘duiding van de uitslag van het referendum Singelgrachtgarage’ voorzitten. Geen gemakkelijke taak want er waren veel boze, luidruchtige bewoners.

Woensdag kreeg ik tijdens mijn functioneringsgesprek te horen dat mijn contract bij adviesbureau De Beuk wordt omgezet in een vaste aanstelling: goed nieuws! Het is een mooi bureau om voor te werken. ’s Avonds bezocht ik de herdenking van het slavernijverleden en de afschaffing van de slavernij op het Surinameplein. Een gezellige bedoeling met veel lekker eten. Op de rotonde werd twee minuten stilte in acht genomen, werden de vlaggen neergehaald en klonken de volksliederen van Nederland, Suriname en de Antillen. Na afloop nog een uur gevaren in het bootje dat ik enkele weken terug met een vriend heb gekocht. Geweldig om Amsterdam vanaf het water te ontdekken!

Donderdag de warme zomeravond doorgebracht op het balkon van PvdA fractievoorzitter Erik de Groot, waar we bij hebben bijgepraat over politiek en andere zaken. Vrijdag had ik een bijeenkomst met collega’s in Utrecht, waar ik kennis én buurtbewoner Remko de Jong had uitgenodigd om te vertellen over Favela Painting, een project van twee kunstenaars die de sloppenwijken van Rio de Janeiro willen veranderen in een groot kunstwerk. Met duizenden liters verf worden hele wijken door jongeren veranderd in bijzondere, kleurrijke composities. Een inspirerend project dat goed aansloot op de wedstrijd van die middag: Nederland-Brazilië, die ik samen met collega’s bekeek. Wat een ontlading! ’s Avonds ben ik nog naar een concert van de Britse groep Faithless geweest, live at Westerpark, waar de overwinning van Oranje zorgde voor een ontspannen sfeertje. De warmste dag van het jaar tot dusver afgesloten met fractiegenoten op het terras van grandcafé Fossa aan de Erasmusgracht.

Zaterdag bijgekomen van vrijdag, lekker gesport en de raadsvergadering van dinsdag alvast voorbereid. Er staan nogal wat onderwerpen op de agenda, en we beginnen al om 18.00 uur vanwege de halve finale tegen Uruguay. Het zal nog een uitdaging worden voor fractiegenoot en raadsvoorzitter Kartinie Martowirono om de vergadering vóór de aftrap af te sluiten;)

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?