31.12.10

 

Gelukkig Nieuwjaar!

Oudejaarsdag 2010, nog een paar uur en dan staan we met een glas champagne in de kruitdampen te proosten op 2011.

2010 was in veel opzichten een bijzonder jaar voor mij. Als ik me richt op de politiek, dan was het natuurlijk het jaar van de gemeenteraadsverkiezingen. Een lange campagne in de winterkou, een klinkende overwinning voor de VVD in West, de onderhandelingen die helaas niet het gewenste resultaat opleverden en de moeizame start van het nieuwe stadsdeel.

Ook landelijk was 2010 een verkiezingsjaar, en werd de VVD zelfs de grootste partij van Nederland! Die mooie, euforische zomeravond op 9 juni was een hoogtepunt. Ik voel me nog steeds allesbehalve lekker bij het huidige minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV. Maar als je kijkt naar de lastige verkiezingsuitslag en het strategische geblunder van de PvdA, dan is het voor mij een logisch resultaat en een prima regeerakkoord. Ik heb alle vertrouwen in Rutte.

Dieptepunten waren er ook. Hier in Amsterdam denk ik dan vooral aan de roofmoord op juwelier Hund, en de vreselijke zedenzaak die zoveel Amsterdammers trof ....

2011 is een oneven jaar. Dat zijn sportief gezien niet de meest interessante: geen Olympische Spelen, geen EK of WK voetbal. Het wordt wel weer een belangrijk verkiezingsjaar, waarbij een goede uitslag noodzakelijk is om het huidige kabinet enige daadkracht te geven. In Amsterdam zal meer duidelijkheid komen over het voortbestaan van de stadsdelen. Ik zal me hoe dan ook blijven inzetten voor een schone, levendige en veilige buurt.

Ik wens iedereen een gezond, liefdevol, gelukkig en succesvol 2011!

Comments: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?